stepien
Administrator
Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: stamtąd
|
Wysłany: Sob, 03 Kwi 2010, 20:51 Temat postu: REGULAMIN |
|
|
REGULAMIN ROZGRYWEK: Wirtual Manager Speedway (WMS)
I. ROZGRYWKI
1. Rozgrywki WMS oparte są na rozgrywkach GKSŻ w Polsce i statystykach zawodników jeżdżących w polskich ligach.
2. Mecze rozgrywane są na zasadzie każdy z każdym.
3. Terminarz rozgrywek WMS oparty jest na terminarzu GKSŻ w sezonie 2006.
II. ZASADY OGÓLNE
2.1 Drużyna może posiadać nieograniczoną liczbę obcokrajowców.
2.2 W składzie na dany mecz musi znajdować się 2 zawodników młodzieżowych.
2.3 W składzie na dany mecz może występować maksymalnie dwóch zawodników z GP.
2.4 Zasady rozgrywek WMS będą identyczne jak w rozgrywkach polskich lig żużlowych.
2.4.1 Po rundzie zasadniczej drużyny rywalizować będą w play-off.
2.4.2 Drużyna, która na końcu rozgrywek WMS zgromadzi największą ilość punktów zostanie MISTRZEM Ligi
III. PUNKTACJA
1 punkt na torze= 1 punkt WMS
1 bonus = 1 punkt WMS
Taśma= (-1) punkt ŻMP
Wykluczenie = (-1) punkt w WMS
Defekt= (-1) punkt w WMS
Upadek=(-1)punkt w WMS
Wykluczenie do końca zawodów=(-5) punktów WMS
Punkty zawodników z I ligi dodatkowo dzielone są przez pół, ale tylko w zawodach ligowych. We wszystkich innych punkty liczone są normalnie.
Udział w wygranym meczu = 2 punkty ŻLP Przykład: Unia Tarnów wygrywa mecz z Włókniarzem - wszyscy zawodnicy będący w składzie Unii otrzymują 2 punkty.
Drużyna WMS grająca mecz u siebie otrzymuje dodatkowy modyfikator + 5 punktów do punktacji meczowej. Przykład: mecz „XX” vs. „YY”- gospodarz spotkania – otrzymuje obligatoryjnie 5 punktów WMS – coś w postaci atutu własnego toru.
Jak wiadomo, statystyki z meczów czasami różnią się od siebie. Dlatego w sytuacjach spornych bierzemy pod uwagę statystyki podawane przez [link widoczny dla zalogowanych]
3.1 Zawodnik nie może zakończyć meczu z ujemnym bilansem punktowym. Gdyby tak się stało zawodnik otrzymuje 0 punktów.
3.2. Przed każdą kolejką można dokonać zmian w składzie. W razie jej nie dokonania będzie brany pod uwagę skład z poprzedniej kolejki. Składy podajemy tylko i wyłącznie za pomocą forum i odpowiednich tematów, które będą zakładane przed rozpoczęciem każdej kolejki.
3.3. Nie bierzemy pod uwagę postów oznaczonych symbolem EDIT. W razie zmian w składzie należy dokonać nowego wpisu - w innym przypadku zmiana nie zostanie uwzględniona.
3.4 W meczach przewidziana jest następująca punktacja:
- wygranie meczu – 2 punkty
- remis- 1 punkt
- przegrana – 0 punktów
3.5. Wygrana/przegrana
O wyniku drużyny będzie decydować suma punktów siedmiu zawodników wystawionych do meczu.
3.6 Jeśli mecz danego zawodnika nie doszedł do skutku w planowanym terminie, to punkty i mecz w WMS zostanie rozliczony dopiero po rozegraniu tego meczu.
IV. DRUŻYNY
4.1 Drużyny będą się składać z 14 zawodników. W składzie obowiązkowo musi znaleźć się minimum 3 juniorów.
4.2. W skład drużyny na mecz musi wchodzić 7 zawodników, w tym co najmniej 2 juniorów, co najmniej dwóch zawodników z polskim obywatelstwem oraz maksymalnie 2 zawodników występujących w cyklu GP.
V. DRAFT I TRANSFERY
5.1 Draft odbędzie się przed rozpoczęciem sezonu.
Będzie on się składał z 14 rund, w której każdy gracz będzie wybierał jednego zawodnika.
5.2 Kolejność w drafcie zostanie ustalona na podstawie tabeli końcowej z ubiegłego sezonu, w przypadku nowych drużyn decyduje kolejność zgłoszenia. Np. w 1 rundzie jako pierwszy wybiera prezes pierwszej drużyny, potem drugiej itd.
II runda będzie „szła” w odwrotnej kolejności co pierwsza, czyli zaczyna ostatni i w gorę.
5.3 TRANSFERY
5.3.2 Transfery odbywają się na zasadzie wymiany zawodników pomiędzy dwoma drużynami(transfery te są nieodwracalne) zgodnie z zasadami GKSŻ
5.3.4 SYTUACJE NIETYPOWE ODNOŚNIE TRANSFERÓW
- w przypadku gdy drużyna zostanie osłabiona na wskutek odejścia zawodnika ( np. klub wypożyczy go do innego za zasadzie wypożyczenia), lub kontuzji, która będzie wykluczała zawodnika z jazdy na co najmniej cztery najbliższe mecze ligowe dany prezes będzie mógł uzupełnić skład zawodnikiem z I ligi( tylko że jego punkty będą dzielone przez 2 i zaokrąglone do góry, żeby było to jakieś osłabienie drużyny a nie nagroda) np. zawodnik X zrobi 7 pkt dzielone na 2 = 3,5 czyli wpisujemy 4.
- transferów można dokonywać jeśli zawodnik odniósł kontuzję bądź został wypożyczony do innego klubu PO WYBRANIU GO DO SWOJEJ DRUŻYNY W DRAFCIE. Przykład: W składzie drużyny Ekstraligii na dzień Draftu widnieje zawodnik, który jest w tym momencie kontuzjowany. Jeśli zostanie wybrany w Drafcie, wówczas nie może za niego być zastosowany transfer z I ligii.
Uwaga: Wypożyczenie odbywa się na zasadzie junior- za juniora, senior za seniora (drużyna osłabiona została odejściem, kontuzją- juniora, prezes może wypożyczyć tylko i wyłącznie juniora).
Uwaga: Każdy dokonany transfer musi być zatwierdzony przez Prezesa Ligi. Prezes będzie czuwał nad poprawnym dokonywaniem ruchów transferowych jak i regulaminowym przebiegiem rozgrywek. Każdy prezes przed dokonaniem jakiegokolwiek transferu musi zwrócić się do Prezesa Ligi o zatwierdzenie transferu. W przeciwnym razie nie będzie on ważny.
VI. WŁADZE LIGI
6.1 Nad prawidłowym funkcjonowaniem ligi „piecze” sprawuje prezes.
Do jego kompetencji należy:
- czuwanie nad prawidłowym i regulaminowym przebiegu rozgrywek WMS
- ustalenie terminarza rozgrywek
- rozwiązywanie wszelkich spornych kwestii wynikających z nieścisłości regulaminu lub w przypadku zaistnienia sytuacji nietypowych.
6.2 Prezes sprawuje władze absolutną i jego decyzje są niepodważalne
|
|